hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > ویژه استان ها > اصفهان| مترو اصفهان امن‌ترین مترو کشور

اصفهان| مترو اصفهان امن‌ترین مترو کشور

جلسه بررسي سطح ايمني مترو اصفهان و مقايسه آن با ساير شهرها با حضور شهردار اصفهان، جمعي از مديران شهري، مديران نهادهاي استاني، اجرايي و عوامل امنيتي و انتظامي استان برگزار شد.

قدرت الله نوروزی در اين جلسه با بيان اينكه متروي اصفهان حدود 18 سال قبل كار اجرايي خود را آغاز كرد و آرماني همگاني براي اصفهانی‌ها بود تا یک شهر زیرزمین ساخته شود، اظهار كرد: از همان زمان اگر بودجه‌ها به‌طور دقيق اختصاص داده می‌شد و توجه بيشتري به اين موضوع صورت می‌گرفت امروز براي احداث هر كيلومتر تونل مترو به‌جای 14 ميليارد تومان آن زمان لازم نبود مبلغي در حدود 200 تا 250 ميليارد تومان برای خط یک و برای خط دو بابت هر كيلومتر مبلغي بالغ‌بر 400 ميليارد تومان هزينه شود.

او با بيان اينکه اين اعداد نشان می‌دهد درصورتی‌که اقدام به‌موقع انجام نشود، هزینه‌های هنگفتي به شهروندان تحميل می‌شود، تصريح كرد: در سال 94 بخشي از مترو كار خود را با حدود يك هزار مسافر آغاز كرد. قطار شهري در سال 95 به تختي و در سال 96 به ميدان آزادي البته بدون داشتن برخي ایستگاه‌ها رسيد.

شهردار اصفهان ادامه داد: از زمان روي كار آمدن مديريت جديد در شهرداري 18 ماه زمان نياز بود تا كار احداث خط يك مترو تكميل شود. از همان روز مترو حدود 16 هزار نفر مسافر را در طول روز با 13 درصد كار باقی‌مانده تا تكميل اين خط جابه‌جا می‌کرد. تكميل اين 13 درصد انرژي زيادي به دليل نبود بودجه، عدم وجود امكانات، طلب شرکت‌های پيمانكار و ... نياز داشت. از همين رو با همراهي همگان و همت مديران قطار شهري تصميم بر اين شد به‌جای يك نوبت‌کار سه نوبت‌کاري و به‌جای زمان 18 ماهه سه ماه براي تكميل خط يك در نظر گرفته شود.

او با بيان اينكه با اقدامات انجام‌شده در اسفندماه 96 خط يك مترو به صفه رسيد، اضافه كرد: از آن زمان تاكنون آمار استفاده‌کنندگان از مترو به ميانگين 65 هزار نفر در روز رسيده است كه نشان‌دهنده افزايش 50 هزارنفری از زمان روي كار آمدن تيم جديد مديريتي شهرداري است.

نوروزي با بيان اينکه شهري بسيار زيبا، بدون ترافيك و امن در زیرزمین ساخته‌شده است، گفت: تمام‌کارها انجام می‌شود تا واگن‌های مترو اصفهان با ظرفيت كامل تردد كنند. تردد 60 هزار نفر در روز نشان می‌دهد نیاز به تکمیل ظرفیت 40 هزارنفری باقی‌مانده مسافران داریم. براي هر مسافر 700 تومان دريافت اما 5 هزار تومان هزينه می‌کنیم كه با حساب رفت‌وبرگشت مسافر حدود 8 هزار و 600 تومان یارانه از سوی شهرداري براي هر مسافر پرداخت می‌شود.

استفاده روزانه حدود 65 هزار مسافر از خط یک

مديرعامل سازمان قطار شهري اصفهان و حومه اظهار كرد: خط يك متروي اصفهان با سرفاصله بين 10 تا 15 دقيقه و استفاده روزانه حدود 65 هزار مسافر به‌طور كامل به بهره‌برداری رسيده است. از همين رو موضوع ايمني، امنيت و سهولت رفت‌وآمد مسافر براي سازمان قطار شهري اصفهان از اهميت بسيار بالايي برخوردار است.

سید محمدرضا بنکدار هاشمی با بيان اينكه انتخاب سیستم‌ها، سامانه‌ها و طراحي فضاها در سيستم مترو در سه سطح كلي انجام می‌پذیرد، افزود: سهولت و كيفيت استفاده و بهره‌برداری، ايمني و امنيت مسافرين ازجمله اين موارد است. لازم است با شرح وظايفي كه بين نهادهاي ذی‌ربط تقسيم می‌شود خدمات‌رسانی امنيتي و ايمني بيشتري براي مسافران ایجاد شود.

تجهيزات استفاده‌شده در متروي اصفهان مطابق با استانداردهاي روز دنياست

مشاور شهردار اصفهان و عضو هیئت‌مدیره قطار شهري اصفهان و حومه نيز در ادامه اين جلسه اظهار کرد: تمام تجهيزاتي که در بخش‌های مختلف متروي اصفهان ایجادشده براي ايجاد ايمني شهروندان است.

جواد شعرباف تصريح کرد: تمام تجهيزات استفاده‌شده در احداث متروي اصفهان مطابق با استانداردها، ضوابط و دستورالعمل‌های روز اروپا و آمريکا است. بنا به تائید آتش‌نشانی اصفهان متروي اصفهان ازلحاظ ايمني از تمام متروهاي ساخته‌شده در کشور بالاتر است.

او با بيان اينکه بيش از 3 هزار ميليارد تومان صرف خط يک متروي اصفهان شده است، اضافه کرد: تلاش بسيار سنگيني در مجموعه شهرداري رخ‌داده تا اين خط تکمیل‌شده و مردم در کمال امنيت و رضايت از آن استفاده کنند.

مشاور شهردار اصفهان کمبود قطار را يکي از معضلات متروي اصفهان ذکر کرد و گفت: هر رام قطار بيش از 50 ميليارد تومان هزينه دارد و با هزینه‌های ارزي فعلي مشکلات بسياري در خصوص تأمین هزینه‌ها وجود دارد.

او با بيان اينکه ایستگاه‌هاي مترو از تجهيزات ايمني لازم برخوردار است، تأکید کرد: بااین‌وجود يکسري نواقص وجود دارد که در حال رفع آن‌ها هستيم. اين نواقص باوجود کم بودن منابع زيادي لازم دارد و از راه‌های مختلف در پي رفع آن‌ها هستيم.

تأمین امنيت مترو نيازمند همکاري همه ارگان‌ها و نهادها

مديرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ايمني شهرداري اصفهان در ادامه اظهار کرد: حادثه زماني که رخ دهد همه را درگير می‌کند بنابراين لازم است همه ارگان‌ها و نهادها در اين خصوص به شهرداري اصفهان کمک کنند.

محسن گلابي تصريح کرد: ارتباطات بی‌سیم آنالوگ است و درصورتی‌که ديجيتال شود مشکلات برقراري ارتباط در مترو هنگام امدادرساني مرتفع می‌شود. در زمان بروز حادثه اگر قرار است عمليات امنيتي انجام شود، باید از قبل سناريوي آن نوشته‌شده و فرمانده واحد در نظر گرفته شود.


امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد